>>Weekeinde uitje met onze 7 sponsor jongens!

Weekeinde uitje met onze 7 sponsor jongens!

15-10-2015

Weekeinde uitje met onze 7 sponsor jongens!

Vijf jaar geleden ben ik voor de eerste keer mee geweest met Wings of Support (www.wingsofsupport.org) ‘Bushcamp’. Een 4-daags safari kamp voor een groep kinderen uit de sloppenwijken van Nairobi.

Op mijn eerste Bushcamp heb ik Washington, Francis en Amon leren kennen. Drie jongens uit Ongata Rongai en Gataka die iedere dag terecht konden voor basisonderwijs en eten bij CWWC (Christian Womens Work of Charity). Na de nodige informatie te hebben ingewonnen heb ik besloten om deze drie jongens te gaan sponsoren. Ze zitten nu alweer bijna 5 jaar op de Boon House School en zijn gegroeid en ontwikkeld. Vrienden van mij sponsoren inmiddels ook twee jongens die ik het eerste jaar heb leren kennen en nu naar de Boon House School gaan (Victor en Felix)

In de jaren na mijn eerste Bushcamp ben ik nog een paar keer naar het safarikamp bij Naivasha geweest. Er zijn twee jongens bij gekomen die ik sponsor: Rodin en Erick van Boston Children Center in Matopeni, Nairobi.

Naast het betalen van het schoolgeld, boeken en schooluniformen vind ik het belangrijk om met deze jongens een relatie op te bouwen. Daarom probeer ik ieder jaar een dag of weekeinde te plannen waarop ik ze meeneem naar een speeltuin en zwembad. Ook doen we wat inkopen (eten, kleding, zonnebrillen) en gaan we op safari. Het moet in mijn ogen simpelweg gewoon een leuke dag met veel lol zijn, weg van school en de thuis omgeving. Jongens onder elkaar.

Kort geleden ben ik weer op Bushcamp geweest en het weekeinde daarna heb ik zeven jongens van CWWC en BCC mee uit genomen op een weekeinde weg, inclusief een overnachting in Massai Lodge in het Nairobi National Park. Zoals ieder jaar, toen de jongens mij zagen, begon het feest direct! We hadden een hoop lol, zij hebben een paar keer lekker kunnen zwemmen en rond kunnen rennen, ik had spelletjes en kadootjes mee, er was een tokkelbaan en een springkussen.

‘s Avond hebben we heerlijk zitten eten van een mooi buffet in de lodge. Sommige jongens eten echt niet alles, net als Nederlandse kinderen zijn ze erg kieskeurig. De jongens hadden hun eigen kamer met televisie. Voetbal, cartoons en geweldige film met veel schieten en actie…ze hebben uren zitten kijken, met de deur op slot. Zoals het hoort bij jongens van die leeftijd wanneer ze weg van huis zijn!

Ook dit jaar hebben we weer een safari door het Nairobi National Park gedaan. Ze vonden het geweldig. Kijkend door de verrekijkers op zoek naar leeuwen. We hebben veel dieren gezien en het was een super leuke laatste dag.

Bij terugkeer op Boston Children Center kreeg ik een uitgebreide rondleiding van een van de jongens. Vol trots liet hij mij de school zien en het veld waar ze altijd spelen. Mijn hart sloeg over en ik kreeg een brok in mijn keel toen de twee oudsten zeiden: “Thanks Michael for the great weekend and the support you give us”.

Ik ben blij en trots dat ik deze jongens kan sponsoren en dit weekeinde weg was weer het hoogtepunt van het jaar. Ik maak al plannen voor volgend jaar!!